رییس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی:هدف از ایجاد مرکز رشد در مجاورت دانشگاه، ایجاد هم‏افزایی بین آنها است

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۰۶۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۱۹
صالح اردستانی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت در گفت و گویی کوتاه با تاکید بر گسترش شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در دانشگاه تصریح کرد: هدف از ایجاد مرکز رشد در مجاورت دانشگاه، ایجاد هم‏افزایی بین آنها است.
رییس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی:هدف از ایجاد مرکز رشد در مجاورت دانشگاه، ایجاد هم‏افزایی بین آنها است

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی:هدف از ایجاد مرکز رشد در مجاورت دانشگاه، ایجاد هم‏افزایی بین آنها است صالح اردستانی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت در گفت و گویی کوتاه با تاکید بر گسترش شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در دانشگاه تصریح کرد: هدف از ایجاد مرکز رشد در مجاورت دانشگاه، ایجاد هم‏افزایی بین آنها است. به گزارش روابط عمومی واحدتهران مرکزی، صالح اردستانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و رییس دانشکده مدیریت واحدتهران مرکزی در گفتگویی اظهار کرد: هدف از ایجاد مرکز رشد در مجاورت دانشگاه، ایجاد هم‏افزایی بین آنها است به شکلی که از منابع یکدیگر تا حد ممکن بهره‏مند شوند. وی اظهار داشت: موفقیت پارک های علمی و فناوری و مراکز رشد در مجاورت دانشگاه بدون اطلاع رسانی به دانشگاهیان ، شرکت های خصوصی و عامه مردم امکان پذیر نخواهد بود . وی با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه جزء اصلی هر سازمان است افزود: سازمان باید برای رشد و پیشرفت و ادامه بقای خود درجهان صنعت به آن توجه خاص نماید. اردستانی گفت: بر اساس تجربیات به دست آمده از کشورهای دیگر و بررسی مشکلات کسب و کار های کوچک در ایران برخی اقدامات ضروری به نظر می رسد. مدرس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با تاکید براینکه بین پژوهش ،آموزش ، صنعت و کشاورزی ارتباط تنگاتنگ و پویایی وجود دارد افزود: ماهیت دانشگاه درکشورهای صنعتی یک ماهیت پژوهشی می باشد وآموزش یکی از ثمرات و نتایج پژوهش است و در دانشگاه های معتبر جهان، نظام تحقیقاتی پشتوانه نظام آموزشی است وموضوعات تحقیق برخاسته از نیازهای ملموس و عینی نهادهای گوناگون می باشد. رییس دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی، در ادامه با بیان اینکه آموزش مهارت های کارآفرینی و مدیریتی در دو مقطع ایفای نقش می نمایند تصریح کرد: اولین مقطع مرحله تشویق افراد برای ورود به عرصه کارآفرینی ، راه اندازی یک کسب و کار است که خارج از مراکز رشد بر عهده مراکز کارآفرینی می باشد. مراکز رشد باید خدمات آموزشی لازم (مشاوره های بازاریابی ، مشاوره حقوقی ، اصلاح ایده، ارائه خدمات مالی، اداری / مدیریت نیروی انسانی /همکاری در انتخاب تکنولوزی مناسب / طراحی نظام تولید /مشاوره های حقوقی / تهیه بانک های اطلاعاتی، تدوین برنامه کسب و کار و...)را به شکل سازماندهی شده و مؤثر به شرکت های مستقر ارائه دهند . عضو هیئت علمی واحد تهران مرکزی در ادامه تاکید کرد: خدمات اطلاع رسانی ویژه صنایع کوچک و مراکز رشد می توانند به عنوان یک نهاد اطلاعاتی و عامل مهم در کاهش هزینه و بهبود توان مدیریت شرکت ها تاثیر گذار باشد. مدرس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مراکز رشد باید در پی ایجاد هم افزایی با صنایع بزرگ کشور باشد و از طریق اعتبارات حقوق و قانونی خود به امر پروژه یابی برای شرکت های مستقرپرداخته و با تدوین استراتژی ها و راهکارهای مناسب به کنترل عملکرد شرکت ها بپردازند. وی کمک رسانی برای بهبود عملکرد بنگاه ها در زمینه کیفیت ، بهره وری ، تحقیق و توسعه و بهبود تکنولوژی را از دیگر اقدامات ضروری برشمرد. صالح اردستانی در پایان این گفتگوی خبری اذعان داشت: در جهان امروز اکثر کشورها ، امر برنامه ریزی و سیاست گذاری علمی (علوم و تکنولوژی) را جزیی از سیاست کلان دولت های خود قرار داده اند و بر این مسئله معتقدند که علوم و فنون می تواننند به بهترین شکل ممکن در خدمت دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، توسعه و پیشرفت اقتصادی و رفاه اجتماعی قرار گیرد، لذا دستیابی به امر فوق می تواند قدرت سیاسی، ایجاد استقلال، افزایش درآمد، توسعه صادرات، رفاه اجتماعی و بهبود سطح زندگی افراد یک کشور را به دنبال داشته باشد . انتهای پیام/


نظر شما :