دکتر احمد شمس: تعامل دو سویه مدیران روابط عمومی ها و روزنامه فرهیختگان امری ضروری است

۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰ کد خبر : ۱۲۷۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۷۹
جلسه مدیران روابط عمومی واحدهای استان تهران با مدیران روزنامه فرهیختگان در واحد تهران مرکزی برگزار شد.
دکتر احمد شمس: تعامل دو سویه مدیران روابط عمومی ها و روزنامه فرهیختگان  امری ضروری است

 

دکتر احمد شمس سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در جمع مدیران روابط عمومی های استان تهران و اهالی روزنامه فرهیختگان در سخنانی از تغییر رویکرد این روزنامه ابراز خرسندی کرد وگفت: داشتن تفکری آزاد،  وسعت نظر و سعه صدر از ویژگی های گروه جوان و جدید  اهالی تنها رسانه کاغذی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه روزنامه فرهیختگان جریده خاص دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: حضانت این روزنامه به اعتبار دانشگاه می افزاید.

شمس اذعان داشت: محتویات این روزنامه اعم از اخبار و اطلاعات خاصه دانشگاه آزاد و همچنین کلیه دیدگاههایی که کل جامعه را در بر میگرد همه بر اعتبار دانشگاه تاثیر گذار است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از اهالی روزنامه فرهیختگان خطاب به مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی استان تهران گفت: روزنامه فرهیختگان را از خودمان بدانیم چرا که بخش مهمی از مسئولیت های ما را به دوش می کشد.

دکتر شمس گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی پس از 34 سال فعالیت آموزشی با داشتن بالاترین موفقیت ها و با پتانسیل جهانی شدن نیاز به معرفی و تبلیغ درست و واقعی دارد و این مهم بواسطه روابط عمومی ها و از طریق روزنامه فرهیختگان می تواند به نحو تاثیر گذاری انجام پذیرد. وی افزود: کمک به روزنامه فرهیختگان کمک به خودمان است و بالعکس.

شمس تاکید داشت: دانشگاه و روزنامه لازم و ملزوم هم هستند و بدون هم نمی توانند ادامه حیات و فعالیت دهند.

ایمانجانی: رسانه یک ابزار قدرت است

 این گزارش حاکی است، محمد امین ایمانجانی سرپرست روزنامه فرهیختگان  در جمع مدیران روابط عمومی  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر مخاطب شناسی روزنامه گفت: روزنامه باید ذائقه مخاطب خود را بشناسد و از طرفی باید فلسفه وجودی خود را بداند و بر این اساس تولید نماید. وی تاکید داشت: اگر روزنامه بتواند محتوایش را به ذائقه مخاطب نزدیکتر کند موفق عمل کرده است.

ایمانجانی اذعان داشت: چهره سازی یکی از تکنیک های روزنامه نگاری است و از آنجاییکه رسانه یک ابزار قدرت است می تواند بالاترین تاثیر را بر افکار عمومی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در مدت کوتاهی که مسئولیت این روزنامه بر دوش من و همکارانم قرار گرفت سعی ما بر ا ین بود که  روش و رویکرد جدیدی را در تولید و  محتوا سازی  گزارش ها و مطالب داشته باشیم .

سرپرست روزنامه فرهیختگان با بیان اینکه در حال حاضر 75 درصد محتوای روزنامه فرهیختگان تولید خود روزنامه است، افزود: با توجه به گستردگی میدان عمل و بنا به وظایف ذاتی  روزنامه نگاری و  با هدف نزدیک شدن به ذائقه مخاطبین، با بهره گیری از روشها ی محتوا سازی گزارش محور و تفصیلی محور  توانستیم ارتباط موثری  با گروههای متفاوت مخاطب از جمله رسانه های دیگر برقرار کنیم.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی گفت: ما شما را همکاران خودمی دانیم که با دیدگاههای فکری مختلف  می توانید مشارکت حداکثری در تولید محتوای این روزنامه داشته باشید.

ایمانجانی یادآورد شد: همواره از دیگاه انتقادی شما در جهت سازندگی و تعالی روزنامه استقبال می کنیم .

ایشان با اشاره به ظرفیت های علمی بالای واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد به ویژه در واحدهای استان تهران تصریح کرد: تعامل روزنامه با دانشگاه بر عهده روابط عمومی هاست.

سرپرست روزنامه فرهیختگان گفت: چهره سازی استادان و دانشجویان نخبه و مخترع، معرفی امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی، معرفی کانون های فرهنگی، نشریات دانشجویی، توانمندی ها و موفقیت های  ملی و بین المللی، معرفی دانش آموختگانی که پس از فراغت از تحصیل در داخل و خارج از کشور درخشیدن و جهانی شدن دانشگاه آزاد  بواسطه همکاری روابط عمومی  واحدهای دانشگاهی  با روزنامه امکان پذیر است و ما هم بنا بر وظیفه ذاتی و تعهد حرفه ای مان می توانیم تریبون اصلی این دانشگاه باشیم .

دکتر محمد مطیعی: مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد بازوان اصلی روزنامه فرهیختگان

بر اساس این گزارش، دکتر محمد مطیعی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در سخنانی اظهار داشت: روزنامه فرهیختگان با شیوه متفاوتی که در پیش گرفته، بی شک می تواند در کیفی سازی محتوای روزنامه گام موثری بردارد.

وی گفت: با نگاه انتقادی و در عین حال با هدف تعاملی گسترده بین روابط عمومی و روزنامه این جلسه را برگزار کردیم چرا که اعتقاد ما بر این است که نقد همواره سازنده می باشد.

مطیعی تاکید داشت: رابطه مدیران روابط عمومی و روزنامه فرهیختگان باید رابطه ای صمیمانه  و با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته باشد چرا که روزنامه فرهیختگان روزنامه ی ما دانشگاه آزادی هاست و در عین حال روزنامه ی آحاد مردمی  است که سهم بسزایی در شکل گیری  این دانشگاه از بدو تاسیس و تداوم  آن در 34 سال گذشته داشته اند. انتهای پیام/

 

 

کلید واژه ها: احمد شمسمحمد مطیعیمحمدامین ایمانجانیروزنامه فرهیختگان نشست روابط عمومی های استان تهران