اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در لیست دانشمندان برتر جهان

۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۶۰۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۷
دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی؛ حسب گزارش متخصصان دانشگاه استنفورد در اکتبر 2020 لیست دانشمندان 2 درصد برتر دنیا منتشر شد.
بر اساس این گزارش؛ لیست دانشمندان160 هزار دانشمند دو درصد شاخص دنیا در زمینه های تحقیقاتی مختلف ارائه شده است که در این لیست دو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی آقایان دکتر علی نیازی استاد تمام شیمی تجزیه و دکتر مجید منجمی استاد تمام شیمی فیزیک جزو دانشمندان برتر و شاخص دنیا معرفی شده اند.
این دانشمندان دو درصد برتر دنیا به دلیل استنادات بالای مقالات تحقیقی و سهم تاثیرگذاری آنان در پیشرفت حوزه های تخصصی در فهرت دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال 2020 قرار گرفتند.

دکتر علی نیازی بر اساس گزارشی که توسط دانشگاه استنفورد آمریکا در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ در مجله PLOS منتشر شده است در زمره ۲ درصد برتر دانشمندان دنیا قرار گرفت. از کشور ایران 432 دانشمند در این لیست حضور دارند. دانشمندان 2 درصد برتر دنیا به دلیل استنادات بالای مقالات تحقیقی و سهم تاثیر گذار آنان در پیشرفت حوزه های تخصصی در فهرست مذکور در سال 2020 قرار گرفتند. این انتخاب بر اساس شاخص کامپوزیت C و بر اساس شش شاخص زیر مورد بررسی و ارزیابی علمی قرار گرفته اند.

1. Total citation

2. H-index

3. Coauthorship-adjusted H-index

4. Total citation to single authored papers

5. Total citation to single+first authored papers

6. Total citation to single+first+last authored papers

علی نیازی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از دانشگاه رازی و در حال حاضر عضو هیات علمی و استاد تمام گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می باشند که در سال های مختلف بعنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده اند. ایشان یکی از پژوهشگران فعال در حوزه شیمی تجزیه در زمینه کاربرد روش های مختلف کمومتریکس در شیمی می باشند و تاکنون بیش از 180 مقاله علمی-پژوهشی و ISI ، 10 تالیف و ترجمه کتاب و بیش از 20 مقاله در کنفرانس های بین المللی ارائه داده اند. علی نیازی در حال حاضر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می باشند

دکتر مجید منجمی

متولد مشهد 1336

دیپلم ریاضی و اخذ مدرک کارشناسی در رشته شیمی از دانشگاه خوارزمی

اخذ مدرک دکتری تخصصی در رشته شیمی فیزیک از دانشگاه علوم و تحقیقات

دوره فوق دکتری در دانشگاه آستین تگزاس با همکاری پروفسور James .E. Boggs در زمینه شبیه سازی سیستمهای مولکولی و نانو موتورهای مولکولی .

در حال حاضر هیات علمی واحد تهران مرکزی گروه مهندسی شیمی با مرتبه استادی.ضمنا اولین هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که به مرتبه استادی نائل گردید (مابین تمامی رشته ها و گرایشها)